Alla inlägg den 6 oktober 2017

Av Köks Pågen - 6 oktober 2017 17:24

God fredagkväll alla!

 

Då var det fredagskväll och man får välbehövig vila nu i två dagar.
Veckan som har gått har gått väldigt snabbt eftersom man har haft att göra hela dagarna.
Nästa vecka är sista vecka på praktiken och sen blir det skolbänken i 13 veckor och ytterligare 4 veckors praktik.
Utbildningen som börjar vecka 42 ser jag verkligen framemot så att jag kommer ett steg närmre mitt mål (att bli kock).

 

Dagens recept är en utav mina absoluta favorit rätter.

 

Baconlindad kycklingfilé.

 

Ingredienser:

 

4 st Kycklinfiléer


2-3 pkt Bacon


2 ask Crème Bonjour med Kantarell smak


5 dl Grädde


5 dl Creme Fraiche


2 tsk Svartvinbärsgelé


Kantareller efter eget tycke.


Salt, peppar.


Soja för smakens och färgens skull.

 

Gör så här:


1. Sätt ugnen på 200 grader.


2. Skär ett snitt längs med kycklingfilén och lägg i några skedar av valfri dessertost. Linda bacon runt hela filén så att inte osten rinner ut.


3. Bryn dem runt om i en stekpanna.


4. Lägg i ugnssäker form.


5. Dags för såsen.. Häll grädden, Creme Fraiche, Svartvinbärsgelé i en kastrull.

    Tillsätt kantarellerna. Smaka av med salt och peppar och låt det koka upp.


6. Ställ in i ugnen i ca. 30-40 min beroende på filéernas storlek.

 

Servera med ris eller potatisgratäng och en god sallad till.

 

Bon appétit

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards