Direktlänk till inlägg 23 september 2017

Första inlägget.

Av Köks Pågen - 23 september 2017 10:08

Gomidda alla.


Jaha då ska jag lägga in mitt första blogginlägg någonsin.

Denna blogg är avsedd för alla mina matrecept som jag dels gör själv eller andras goda recept som jag gillar.


Jag är ännu inte utbildad kock men kommer att påbörja en sådan utbildning den 16:e oktober i Malmö.

Hoppas att ni får en trevlig läsning och att ni hittar många goda recept här inne.


Här är mitt första recept:

Korv stroganoff ala kökspågen:

Ingredienser:

  • 1 st Falukorv
  • 1 pkt Bacon
  • 2 st Morötter
  • 1 Burk Champinjoner går även bra med färska champinjoner
  • 1 Burk krossade tomater
  • 2 dl Cream Fraiche
  • 3 dl Matlagningsgrädde
  • Salt och peppar och Vitlökspeppar
  • Ketchup för färgen och smakens skull.

Beskrivning:


  • Skiva falukorven i stavar.

  • Häll korven i en kastrull och fräs den i flytande margarin och krydda med salt och peppar.

  • Tillsätt klippt bacon och champinjonerna.

  • Hacka och häll i morötterna.

  • Häll i dom krossade tomtarna och låt det koka en stund.

  • Tillsätt Cream Fraiche och matlagningsgrädden.

  • Till sist så häller ni i ketchupen och Vitlökspepparn.


  • Servera med ris eller pasta.

 


Bon appétit


 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Köks Pågen - 15 januari 2018 11:01


God förmiddag alla läsare.     Som rubriken lyder så hade vi kyckling vecka i skolan förra veckan, där vi har fått göra lite olika kycklingrätter.  Dels så har vi gjort kokt kyckling med currysås men vi har även fått stycka hela k...

Av Köks Pågen - 10 januari 2018 19:10

Då var vi inne i den andra veckan av detta året och här kommer en liten uppdatering på vad vi gjorde för mat förra veckan i skolan.Precis som vanligt så hade vi köket 2 dagar i förra veckan, där vi dels gjorde kokt torsk i senapssås och sen så gjorde...

Av Köks Pågen - 6 januari 2018 07:16

Godmorgon alla!   Då har det snart gått en vecka av det här nya året. Som vanligt så kommer jag att ha svårt att skriva 2018 eftersom jag är van vid att skriva 2017.Veckan som gick i skolan så har vi dels lagat 2 olika fisk rätter och sen så fick...

Av Köks Pågen - 25 december 2017 08:16

Godmorgon alla läsare och godfortsättning på julen.   Som ni alla vet så har jag haft 4 veckors praktik på en restaurang här i Ystad som tog slut i fredags.Det har varit 4 lärorika veckor och det har varit mycket att göra nästan hela tiden.På lil...

Av Köks Pågen - 16 december 2017 09:27


Godmorgon alla läsare!   Då var det lördag morgon vilket innebär ledig dag för mig på praktiken.Nu har jag varit på min praktik i 3 veckor så nu har jag bara 1 vecka kvar.Dessa 3 veckor har innehållit lite av varje där jag dels har jobbat lite me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards